Eerste expert review blok 2 Sprint 1.¶
K5 Je hebt object georiënteerd geprogrammeerd en maak gebruik van objectgeoriënteerde technieken zoals abstraction, inheritance en encapsulation.¶
we hebben 3 classes toegevoegt aan de code die ons spel verbeteren. In deze classes gaan wij later de benodigheden van K5 toe kunnen voegen.
K7 Je hebt je werk beschreven met behulp van UML-technieken¶
Wij werken doormiddel van een UML-Chart wat duidelijk laat zien wat alles doet in het spel. In deze UML chart staat wat de speler, server en de code van het spel allemaal laat doen. dit zorgt voor een net overzicht over wat welke factor doet in het spel.
G4 Je werkt volgens (gegeven) kwaliteitsnormen¶
Wij vinden het lastig om deze te beschrijven aangezien deze kriteria vorige periode ook werdt beoordeeld door de docenten zelf en wij hadden hier niet een hele grote input in. daarintegen hebben wij wel duidelijke commits die ook aangeven wat er gebeurt in de commit. dit geeft wel duidelijkheid aan de beoordeler van wat er die dag is gebeurt.
G6 Je gebruikt bronnen om antwoorden te vinden op een passende manier.¶
Wij hebben de UML gemaakt door middel van opzoeken op het internet van hoe een UML chart werkt ook heb ik(Rick) eerder al op mijn vorige opleiding met een UML bestand gewerkt. dit zorgde er voor dat de UML sneller werdt gemaakt omdat de vorige ervaring er mee erg hielp met de makkelijkheid van het maken. Ook hebben wij een paar game design bronnen gelezen, die wij volgende sprint(s) willen gebruiken voor de vormgeving van het spel.
UML bestand van hoe wij het hebben geleerd: https://docs.staruml.io/working-with-uml-diagrams/use-case-diagram Bronnen game design: https://www.gamedeveloper.com/design/the-formal-systems-of-games https://www.gamedeveloper.com/design/designing-around-a-core-mechanic https://www.gamedeveloper.com/design/design-pillars-the-core-of-your-game